Definicji Six Sigmy cz 3. – Six Sigma jako metodyka

Z czasem Six Sigma wyewoluowała z oznaczenia 3,4 defektu na milion możliwości czy też liczenia błędu w procesie i produkcie. Pojęcia Six Sigma zaczęto używać do nazywania metodyki ulepszania biznesu, która skupia organizację przede wszystkim na:

  • Poznaniu, zrozumieniu i spełnieniu wymagań klienta.
  • Powiązaniu procesów biznesowych ze spełnieniem powyższych wymagań.
  • Wdrożeniu rygorystycznej analizy danych, często opartej o statystykę, by systematycznie eliminować odchylenia w procesach.
  • Systematycznemu i ciągłemu ulepszanie procesów biznesowych.

Głównym źródłem ulepszeń są wyniki opracowane przez projekty usprawniające oparte o model DMAIC (akronim od angielskich słów: Define, Measure, Analyze, Improve, Control).


Ten wpis został opublikowany w kategorii Rozwiązywanie Problemów i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *