Marketing Kotlera – Wstęp Michała

Jakiś czas temu postanowiłem przerobić cały “Marketing” Philipa Kotlera. Wydanie jedenaste, które trafiło w moje posiadanie, to 754 stronicowa cegiełka zawierająca całe podstawy marketingu.  Facet napisał jeszcze kilka książek (równie obszernych), które, razem z “Marketingiem” przynajmniej raz w życiu wypada przeczytać.
Mam za sobą sporo przeczytanych książek, w dużej części o podłożu “akademickim”. Moim zdaniem forma jest równie ważna jak treść. Tak naprawdę większość pozycji jest dla mnie nic nieznaczącym bełkotem. Autorzy po prostu, najczęściej wzorując się na innych, opisali rzeczy, które sami dobrze nie rozumieją , a przez to nie potrafią w prosty sposób wytłumaczyć. Sztuką nie jest pisanie o trudnych tematach, ale pisanie w sposób jasny, ciekawy i przyswajalny. Kotlerowi (i też całej redakcji przekładającej książkę na język polski) ta trudna sztuka się udała. Jest świetnie ułożona. Posiada  jasny i klarowny układ. Wiedza mimo akademickiej formy, sama wchodzi, po prostu chce się czytać.  Rzekłbym, że sam nie zrobiłbym tego lepiej ;-)
Oczywiście samo przeczytanie nie wystarczy. Trzeba jeszcze zrozumieć i zapamiętać treść. Dlatego robię notatki. Wykorzystuję do tego mapy myśli w programie mindmanager.
Stworzyłem nowy post zbiorczy: “Marketing” Kotlera w Mapach Myśli. Jest to na razie czysty spis treści. W miarę przerabiania książki, spis będzie wypełniany linkami do map myśli z notatkami.
Mam nadzieję, że przyda Ci się drogi czytelniku do szybkiej powtórki Twojej wiedzy, a i być może do nabycia nowej.  Mapy możesz sobie ściągną, wydrukować, czytać, przerobić po swojemu itd. Co uważasz za stosowne i przydatne.

Dziś pracuję nad pierwszym rozdziałem: Skończyłem już pierwszy rozdział: Koncepcje marketingu w XXI wieku, który ma odpowiedzieć na pytania:
•    Czym jest nowa gospodarka
•    Jakie są zadania marketingu
•    Jakie są najważniejsze koncepcje i narzędzia marketingowe
•    Jakie kierunki realizują firmy obecne na rynku
•    Jak firmy i specjaliści od marketingu reagują na nowe wyzwania

Jeśli masz ciekawe informacje do dodania na poszczególne tematy, czegoś Ci brakuje, masz pomysł na inne, lepsze ułożenie map – pisz, najlepiej w komentarzach. Wspólnie możemy stworzyć bardzo ciekawą bazę wiedzy o podstawach marketingu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Techniki uczenia się i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

3 odpowiedzi na „Marketing Kotlera – Wstęp Michała

  1. Janek pisze:

    Możesz podać te inne pozycje tego autora? co do map to niedługo przeczytam książkę i będę starał się pomagać:)

  2. Agnieszka pisze:

    Przygotowywuję się do egzaminu z marketingu, na egzaminie maja byc losowe pytania z „Marketingu” Kotlera które sa przed każdym rozdziałem. Własnie je opracowywuję i mam problem z takimi pytaniami:
    Jak zmieni się praktyka prowadzenia interesów i marketingu w warunkach nowej gospodarki?
    W jaki sposób w nowej gospodarce specjaliści od marketingu wykorzystują Internet, bazy danych o klientach i zarządzanie relacjami z klientami?
    Jakie kierunki realizują firmy obecne na rynku?
    Jak firmy i specjaliści od marketingu reagują na nowe wyzwania?

    Dodam że ów ksiązki nieposiadam i działam na wiadomosciach z sieci…

    Czy moge liczyć na pomoc z Pana strony ?

    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *